Лъжат ли рекламните агенции като казват, че рекламата е важна, а не рекламират себе си?
Животът – един огромен океан от комуникация, която започва още със самото раждане на човека. Толкова много комуникационни канали, толкова много информация, цяло море ни залива всеки ден. Всеки човек е потенциален бранд, всеки се опитва да се позиционира и пласира успешно на различните пазари- на пазара на приятелите, на пазара на любовта, на трудовия пазар и на кой ли не друг пазар. Чрез разнообразието от реклами човекът изгражда своя образ сред обществото, става по-добър или по-лош, по-извесен или по-отритван ( в зависимост от рекламата).
Както рекламата влияе на образа на индивидуалната личност, така тя влияе, а дори и много по-силно, на изграждането на визията на търговската марка. Конкуренцията е огромна, безмилостна и затова е нужно брандът да се представя като уникален, той трябва да се различава от останалите на пазара. Рекламата е много важна част от пълноценния живот на бранда и от изграждането на неповторимия му образ. Чрез рекламирането се цели повишаване на познаването на компанията, а оттук следва и по-голямо търсене на продуктите и услугите й, което води до по-големи печалби. И тук идва ред на въпроса: “След като рекаламта е толкова важна, всъщност рекламират ли се рекламните агенции?”
Ако се загледаме в рекламите по националните телевизии (Канал 1, Btv, Novatv) или разгърнем някой от най-продаваните и масови вестници (“Труд”, „24 часа”, „Телеграф”) надали ще попаднем на някоя реклама на комуникационна агенция. Малко на брой, дори еднократни са рекламите на агенциите по радиата. Много малко са такъв тип реклами и по билбордовете. Но, ако се разровим в Интернет или в специализирани издания като „Signcafe”, със сигурност ще попаднем на реклами на различни по вид и големина агенции. Защо има токава ограничение на местата и начините на рекламиране на комуникационните агенции? Защото продуктите и услугите на този вид агенции не е предназначен за широката аудитория. Не всеки човек има нужда да се рекламира и не всеки ден някой търси подобен тип услуги. Точно поради тази причина комуникационните агенции като EURO RSCG, DDB, McCann Erickson, Publicis, SMARTS и много други, малки и локални агенции предпочитат да се рекламират чрез собствените си сайтове и в други такива сайтове в Интернет (като adforum.com например) или в специализирани вестници и списания, защото по този начин техните реклами ще попаднат при точните хора, при аудиторията, която се интересува от дейността на агенциите.
В списание „Signcafe” освен класическата реклама на комуникационни агенции има и множество рубрики, посветени на различни рекламни фестивали и конкурси (например ФАРА, STEVIE AWARDS, GOLDEN WORLD AWARDS, EPICA), в които се споменават имената на много български и чуждестранни агенции, спечелили награди от тези мероприятия. Това също е много добра непряка реклама на рекламните агенции, които са показани в много добра светлина- като победители в съответните конкурси.
Освен чрез Интернет и специализираната преса, друг много добър начин за рекламиране на комуникационните агенции е чрез собствените им продукти. Как по-добре да покажеш качествата и таланта си, ако не чрез вече постигнати резултати и създадени продукти? Завършените проекти са добър вариант за една агенция да покаже на какво е способна и да привлече бъдещи клиенти. Има още няколко варианта за това рекламната агенция да спечели клиенти. Например като се направят презентации за потенциални клиенти или направо се изготви проект, за който те не са молили. Друг вариант е като рекламната агенция изгради своето име чрез благотворителност и спонсорство. PR-ът е също добър избор при създаването на имиджа. И все пак най-добрата реклама са постигнатите резултати от добре свършената работа.
И така отговорът на въпроса „Лъжат ли рекламните агенции като казват, че рекламата е важна, а не рекламират себе си?” е: първо, рекламата наистина е важна за всеки бизнес, за да разберат хората за компанията, да я харесат, да я предпочетат пред другите такива компании на пазара и да станат нейни лоялни клиенти; второ,не е вярно, че рекламните агенции не се ракламират, просто техните реклами не са масови. Начините и местата, на които рекламират агенциите са по-специализирани, за да стигнат точно до потенциалните си клиенти, а не до ВСИЧКИ, което накрая се оказва, че се равнява на ДО НИКОЙ. Рекламните агенции знаят, че преди да се започне една рекламна кампания, трябва много точно да се определи кои са целевите аудитории. Точно поради тази причина техните автореклами са много добре преценени и прецизирани.
Библиография
1. Списание “Signcafe” бр. 9, 2010, година V, стр.44, 69, 95, 114
2. Списание “Signcafe” бр. 10, 2010, година V, стр. 18-29, 63, 89
3. Списание “Signcafe” бр. 12, 2010, година V, стр.57, 82, 93
4. Списание “Signcafe” бр. 12, 2010, година V, ЕPICA AWARDS 2010 стр.24-37
5. Списание “Signcafe” бр. 10, 2010, година V, golden drum reconstrustion 2010, от Таня Петкова, стр.17-29
6. Списание “Signcafe” бр. 9, 2010, година V, ФАРА Кой какво мисли..., Таня Лефтерова, стр.8-42
11. Извлечено на 02.02.2011 от: Adforum.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар