сряда, 4 май 2011 г.

Проект "Вълшебната стая"

Tворчески   бриф
Социален проект
„Арт работилница „Театрални пилигрими”
1.     Oбща информация за проекта                                            
Проект  на  нестопанска фондация „Артист”, чиято основна дейност се изразява в разработване и осъществяване на проекти в сферата на изкуството и социалните дейности. Проектът включва няколко театрални представления с участието на деца и младежи от Дом за деца „П.Р.Славеков”, гр.София. Представленията се реализират с участието на професионалисти в областта на изкуството – драматург, режисьор, сценографи, композитор, професионални актьори.
     Детско представление „Вълшебната стая”
„Вълшебната стая” е спектакъл и  представлява компилация от   най-популярните детски приказки: „Малката кибритопродавачка”, „Оловният войник”, „Грозното пате” и „Хензел и Гретел”. Спектакълът е предназначен за детска публика и може да се играе само на професионални сцени /театри, читалища/.
2.    Рекламни цели
Изграждане на позитивен имидж и създаване на стратегия за разпространение на сценичните продукти с цел дългосрочни бъдещи участия и продажби в България и чужбина.
3.   Целева аудитория
Целевата ни аудитория се разделя на  3 основни групи:
·        Деца в предучилищна възраст и ученици в началните училища:
– момчета и момичета , 3-12 годишни;
– ходят на детска градина или на училище, а в свободното си време играят с приятелчетата си навън, седят пред компютъра или телевизора;
– те са  будни, любопитни, обичат да четат и да им четат приказки, обичат да им се разказват истории;
обичат да играят на театър, сами изпълняват ролята на артисти или си играят с кукли;
– нямат още изградени културни предпочитания, но проявяват широк интерес към различни забавления и занимания;
– те са самотни понякога (когато възрастните са заети, и не им обръщат внимание).
·        Родители на деца в предучилищна възраст и на ученици в началните училища:
– работещи хора, финансово подсигурени, но на които не им остава достатъчно свободно време за  децата;
– често оставят детето да си играе само или да се занимава с нещо, докато вършат собствените си задачи;
–загрижени са за своите деца, искат да има дадат добро възпитание и  добра култура;
  за създаване на умения и цености у детето не искат да разчитат само на образователната система;
– считат театърът не само като забавление, но и като вид образователно занимание. Искат театърът да обогати духовно тяхното дете.
·        Директори на детски градини и училища:
– това са хора, които биха гледали представлението не само като родители, но и като потенциални работодатели на актьорите от спектакъла.
– интересуват  се от културното образоване на децата. Искат да променят сегашното положение в образователната система, като  мотивират децата да се интересуват повече от култура, от образование и изграждат основите на социалната им ценностна система.

4.   Рекламна стратегия и промени в нагласите
Рекламната стратегия има за цел да реализира поставените рекламни цели за популяризиране, изграждане на позитивни нагласи и имидж на авторския театрален спектакъл „Вълшебната стая”. За предмет на рекламната комуникация ще използваме стратегическия подход - изборът на същественото за всеки родител в семейство- грижата за нашите деца, тяхното  социално и културно развитие. Рекламното послание има за цел по индиректен път да даде насоките към промяна на възпитателния и общокултурен процес у нас, както и да разкрие магнетичната сила на театъра.
Апелите, които предлагаме, са на социална и емоционална основа, с което считаме, че най-добре ще въздействаме на таргет групите. Наблягаме на детството и мечтите, приказния свят и героите в него, нуждата на децата да се идентифицират с героите и да усетят нещо специално и духовно. Смятаме, че  с театрални спектакли от типа на „Вълшебната стая” се предлага нещо ново в България, нещо различно за децата, което ще им даде по-голямо вътрешно удовлетворение от други представления. Авторите показват едно ново виждане в детския приказен свят, направенo с много желание и любов, подпомагащо осъществяването на детски мечти. С тази рекламна кампания, и променяйки в тази насока погледите към един друг вид забавление, искаме да  накараме родителите да се замислят за културата  и начините за пълноценно запълване на времето на нашите деца.
Целта е и самите деца да проявят интерес към театралното изкуство като цяло и в частност към спектакъла ”Вълшебната стая”.
5.    Рекламни  послания
Различни видове послания (за различни видове плакати например):
Ø Към родителите: Да развием по-топли взаимоотношения между родител-дете,  да ги отведем там където могат да са заедно, където всички имаме мечти.

„ Нека помечтаем....
Къде оставихме затворен приказния
свят  на мечтите?
Да разлистим страниците на вълшебството!
Да се оставим на магията да ни завърти,
както едно време ...
И  да видим  пак онази светлина,
с която се радвахме на всичко...
    ДОКОСНИ СЕ  ДО ДЕТСКИЯ СВЯТ,
                ВЛЕЗ ВЪВ ‘’ВЪЛШЕБНАТА  СТАЯ”!
„ Искате ли поне за една вечер да се върнете в детството си заедно с Вашето дете и да забравите за Вашия делник?”
„Вижте едни от най-хубавите детски приказки, събрани в един авторски спектакъл!”
Отделете една вечер, за да дарите Вашето дете и Вас самите с магията на приказките. Влезте във „Вълшебната стая”!


Ø За децата: Да им покажем света на магията и възможностите, да ги накараме да мечтаят...
„Влез във „Вълшебната стая” и се остави на магията да те завладее!”
Стани герой от приказка, отиди във „Вълшебната стая”!

Ø Към директорите:  Посланието може да е по-специфично, като се наблегне върху възможностите за промяна в културата и образователната система. Подпомагане на възпитателния и обучителен процес чрез развиване на важни способности в децата. Гледайки интересни театрални постановки те ще могат да се съсредоточават  и  да запаметяват по-лесно отделните разкази, което ще им помага  и с училищните материали.
Да помечтаем ... да научим децата на приказки
 с театралното представление „ Вълшебната стая”!
Да отворим вратата към „ Вълшебната стая”
Алтернативни занимания за децата с  авторския театралния спектакъл на  дружество „Арт работилница” и със съдействието на Европейския съюз.
Целта на различните послания е да се достигне до всяка една от целевите групи по отделно.
6.   Рекламно представяне
Рекламните материали да бъдат интересни и запомнящи се от децата, както с вида си, така и с атрактивно за тях представяне. Идеята ни е всички рекламни материали да бъдат авторски нарисувани с героите от приказките включени в спектакъла или със сцени от приказките. Текстът да бъде подканващ и заинтригуващ, като сме дали няколко варианта. Посланията са различни, но са подчинени на рекламната ни концепция. Избрали сме и интересни форми за представянето на флаерите в училищата, за да привлечем вниманието на децата и да им въздействаме максимално, създавайки настроение и положителни емоции. Можем  да прибавим  и  усещанието за специално внимание към  децата и  флаерите да се раздават от професионалните актъори преоблечени, като любимите им герои.
Идеята ни е за един нов начин,  различен  от традиционния модел на представяне на този вид рекламни материали.
Ø Вариант с голяма кутия от картон, като кибритена кутия, отворена отгоре и напълнена с флаери, които са навити като кибритени клечки и затворени от едната страна с червена пластмасова капачка.
Ø Вариант с пластмасов или изработен от удачен материал голям бял лебед. Крилете са много тънки, просто като конструкция с много място да се поставят белите отвън и нагънати флаери,  с които крилете да са в завършен вид.
Ø Вариант със закачени, висящи флаери на таван или на прозорец флаери нагънати, като бели ангелчета или птици.
Ø  Във вид на пъзел от сглобяеми части, които детето само да си нареди във флаер-картичка и да е с разлчни герои.
7.     Рекламни комуникации и връзки с обществеността
Рекламните комуникации освен чрез предложените рекламни материали могат да бъдат ефективни и чрез интервюта на авторите на представлението в  радиото и пресата.
Външна реклама - плакати на входа и в самите училища и транспортна реклама на вратите на превозните средства. Може да се използват и  прозорците, като символ и  асоциация с новия поглед към културния живот. Преди и след представлението е добре да се направят интервюта, излъчвани и по националната телевизия, с авторите, професионалните актьори и част от специалните гости, както и с някои  деца от публиката.
8.   Нашето предложение
От всички предложения ние Ви предлагаме следните рекламни текстове и идеи:
За слоган към повечето рекламни материали –
·        ДОКОСНИ СЕ ДО ДЕТСКИЯ СВЯТ,
                ВЛЕЗ ВЪВ ‘’ВЪЛШЕБНАТА  СТАЯ”!
Заглавие към текста –
·        Нека помечтаем...
Послания, които предпочитаме –
·        „Влез във „Вълшебната стая” и се остави на магията да те завладее!”
·        Стани герой от приказка, отиди във „Вълшебната стая”!

·        Отделете една вечер, за да дарите Вашето дете и Вас самите с магията на приказките. Влезте във „Вълшебната стая”!
·        Да помечтаем ... да научим децата на приказки
 с театралното представление „ Вълшебната стая”!
(без заглавие в този вариант)
          За рекламна комуникация ние бихме използвали освен вратите на градския транспорт и рамките на  билбордове . Около рамката на които ще е  нарисуван прозорец или врата, а от другата страна на които ще са визията и текстовете за представлението.                         На самото представление пред главния вход също може да се използва рамка на врата през, която ще минават гостите.





                                           Изготвили:
Теодора Бонева F45543
Елена Петрова F44573
Деница Калчева F44571
НБУ, София 2010г.                      Ива Йоргова  F57103

Няма коментари:

Публикуване на коментар